Přihlášení:
Heslo:
Popis projektu Tým Schéma projektu

Informace o projektu JUTS

Cílem projektu je vytvoření a nástroje pro diskrétní mikrosimulaci dopravy na úrovni jednotlivých vozidel. Simulace je zaměřena na komplexní městskou dopravní síť.

Téma projektu

Tématem projektu je simulace dopravní situace v městské zástavbě. Systém JUTS je pseudoparalelní simulační nástroj s grafickým výstupem napsaný v Javě, tj. plně přenositelný. Hlavní zaměření spočívá v mikroskopickém pohledu na simulaci, uvažují se tedy jednotlivá vozidla. Simulaci lze vizualizovat na mapě města (online simulace), k dispozici je i offline simulace (bez průběžné vizualizace) pro rychlejší zpracování. Veškerá vstupní i výstupní data jsou ukládána do XML souborů.

Projekt je zpracováván na Katedře informatiky a výpočetní techniky (KIV) na Fakultě aplikovaných věd (FAV) Západočeské univerzity (ZČU) jako jeden z projektů výzkumné skupiny Distribuované systémy, softwarové inženýrství a simulace (DSS)

Časový přehled již vykonaných prací

  • na projektu se pracuje v rámci doktorských, diplomových a bakalářských prací od začátku roku 2003
  • na podzim 2003 Správa veřejného statku města Plzně předává data k případové studii na Lochotíně
  • od léta 2004 úzká spolupráce s Úsekem koncepce a dopravního inženýrství SVSMP
  • v březnu 2005 předvedena část pilotního projektu na SVSMP se závěrem, že obě strany (ZČU a SVSMP) mají zájem na pokračování projektu
  • v květnu 2005 dokončeno zpracování popisu všech světelných křižovatek a křižovatek s podpovrchovými snímači intenzity dopravy pomocí editoru křižovatek
  • v březnu 2006 dokončen editor světelných plánů semaforů
  • v květnu 2006 dokončena verze zpracování dat z podpovrchových snímačů a nabídnuta ÚKDI (jedná se o vizualizaci statistik průjezdů vozidel přes většinu světelných křižovatek)
  • v květnu 2006 dokončeno získávání dat z grafikonu MHD a jejich transformace
  • v květnu 2007 dokončena druhá verze editoru map, napojení na databázi intenzit dopravy, plné zahrnutí světelné signalizace, pohybu vozidel MHD a další vylepšení (viz ukázky)
  • průběžné výsledky projektu prezentovány na pěti mezinárodních (Maďarsko, Velká Británie, Německo, Polsko a Slovinsko) a několika národních vědeckých konferencích

Současný stav projektu

  • Projekt je v této fázi plně dokončen. Je připravena demo verze případové studie Lochotín (městská část Plzně). Další rozvoj celého systému bude záležet na zájmu potenciálních uživatelů.
  • S využitím JUTS se též počítá v rámci připravovaného evropského projektu.